W psychoterapii dzieci i młodzieży przebieg spotkania jest zawsze dostosowany do wieku oraz potrzeb dziecka. Podczas pierwszej sesji, w której poza dzieckiem uczestniczą też rodzice, zbieram informacje na temat dotychczasowego rozwoju dziecka i trudności, z jakimi ono się boryka. W kolejnych spotkaniach uczestniczy już tylko dziecko, ale mniej więcej raz na miesiąc w sesji biorą udział także rodzice. Osiągnięcie pozytywnych rezultatów terapii w dużym stopniu zależy od dobrej współpracy z nimi.
Pierwsze sesje indywidualne służą tworzeniu atmosfery zaufania i budowaniu relacji. Ten czas poświęcam na odkrycie zasobów dziecka oraz poznanie obszarów, w których dziecko ma ograniczenia. W toku terapii zajmuję się rozwijaniem jego kompetencji w tych obszarach. Np. gdy dziecku zdarzają się wybuchy złości, uczę je sposobów jej wyrażania, tak aby z jednej strony były one społecznie akceptowalne, a z drugiej by nie prowadziły do izolacji dziecka.
Lista problemów, z jakimi najczęściej zmagają się moi młodsi Klienci:
- lęk
- niska samoocena
- trudności w relacjach z rówieśnikami
- uczucie osamotnienia i depresji
- nadpobudliwość psychoruchowa (ADHD)
- trudności w radzeniu sobie z emocjami
- problemy z nauką
Pracując z dziećmi i młodzieżą, wykorzystuję elementy Terapii Gestalt Play, m.in.:
- psychorysunek
- psychodramę
- zabawę pacynkami
- pracę z piaskiem i gliną
- relaksację i pracę z oddechem
Każde spotkanie trwa 50 minut i odbywa się zwykle co tydzień o stałej porze.